Pasek boczny

  • TaxMachine
  • PITy 2020/2021
  • Pobieranie programów
  • Aktualności
  • Zamówienia
  • Dokumentacja
  • Logowanie
  • Mapa witryny
TaxMachine
  • TaxMachine
    • Dlaczego TaxMachine?
    • Pobieranie programów
    • Wprowadzenie do TaxMachine
    • Księgi podatkowe (KPiR i Ryczałt)
    • Tworzenie i wysyłanie plików JPK
    • e-Deklaracje
    • Księgowanie dokumentów
    • Faktury
    • Deklaracje roczne PIT
    • Konfiguracja
      • Opcje programu
      • Kopie bazy danych
      • Konfiguracja serwera MySQL
      • Przenoszenie danych
      • Konwersja baz danych
      • Licencje i stanowiska
      • Drukowanie - przyczyny problemów
      • Usuwanie pozycji słowników
  • PITy 2024/2025
    • Nowy program TaxMachine PITy 2024/2025
    • Wprowadzenie do programu TaxMachine PITy 2023/2024
    • Pobieram program PITy 2023/2024
    • Program PITy dla biur rachunkowych
    • PITy za 2023 z Kreatorem PIT
      • PIT 37 - krok po kroku
      • PIT 36 z Kreatorem PIT
    • Wysyłanie e-Deklaracji przez Internet
      • Wysyłanie e-deklaracji PIT-37 przez internet
      • PIT-28 przez internet
      • PIT 36 przez internet online
    • Ulgi i odliczenia podatkowe
      • Ulga na dziecko
      • Ulga na internet
      • Ulga rehabilitacyjna
      • Limity odliczeń od podatku i dochodu
    • PITy dla OPP
    • Rodzaje deklaracji PIT
      • PIT-37
      • PIT-36
      • PIT-28
      • PIT-36L
      • PIT-38
      • PIT-39
      • Załączniki
        • PIT/O (ulgi i odliczenia)
        • PIT/D (ulgi budowlane)
        • PIT/B (dochody z firmy)
        • PIT/ZG (dochody zagraniczne)
        • PIT/M (dochody dzieci)
        • PIT-2K (ulga odsetkowa)
        • PIT/Z (kredyt podatkowy)
        • PIT-28/B (ryczałt spółki)
    • Druki PIT dla firm
      • PIT-11
      • PIT-4R
      • PIT-8C
      • PIT-16A
    • Podatek dochodowy
      • Kwota wolna od podatku
      • Koszty uzyskania przychodu - stosunek pracy
    • KROK PO KROKU czyli jak rozliczyć PIT
  • Aktualności
  • Zamówienia
  • Pomoc i kontakt
    • Instrukcja obsługi
    • Zgłaszanie problemów

Aktualności

Aktualizacje z 16 czerwca 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
16 czerwiec 2025
Poprawiono: 16 czerwiec 2025
Odsłony: 33

Dzisiejsza aktualizacja związana jest głównie z ulepszeniami w wersji dla biur. 

W wiadomości z podsumowaniem ksiąg za miesiąc dodano wysyłkę ewidencji księgowej za miesiąc, pełny raport PKPiR lub ewidencję przychodów dla ryczałtu. Opcja ta jest domyślnie włączona, opcja wyłączenia znajduje się w opcjach bazy, pokazano ją poniżej:

 

Uzupełnieniem tej opcji jest przełącznik dostępny w oknie edycji klienta, zakładka "Podatki", gdzie przy globalnie wyłączonej wysyłce ewidencji można ją włączyć dla klienta:

 

 

Poza tym dodano jeszcze obsługę schematu e-faktury KSeF FA(3), ale ponieważ MF nie przyjmuje jeszcze e-faktur zgodnych z tym schematem TaxMachine nadal generuje e-faktury według schematu FA(2). Spore zmiany w bazie danych są związane właśnie z wdrożeniem nowych opcji związanych z FA(3). Jedną z niewielu widocznych obecnie zmian z tym związanych jest wskazanie typu formy płatności KSeF w oknie edycji formy płatności, warto uzupełnić to pole dla dodanych wcześniej form płatności.

W najbliższym czasie w oknie edycji faktury dodamy inne elementy związane z FA(3).

Korzystanie z TaxMachine z GMail (Google Mail) po 1 maja 2025 i po 14 maja 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
12 maj 2025
Poprawiono: 12 maj 2025
Odsłony: 96

Google ogłosiło, że wyłącza obsługę tzw. mniej bezpiecznych aplikacji, aplikacji firm trzecich lub urządzeń, które proszą o zalogowanie się do konta Google przy użyciu samej nazwy użytkownika i hasła w kontach Google Workspace od 1 lub 14 maja 2025 roku:

Od 14 marca 2025 Ty i Twoi użytkownicy będziecie musieli korzystać z OAuth w aplikacjach firm trzecich do uzyskiwania dostępu do Gmaila, Kalendarza Google i Kontaktów Google. Nie będzie już można używać zwykłego hasła (z wyjątkiem haseł aplikacji). Google wyłącza dostęp dla tzw. „mniej bezpiecznych aplikacji” — czyli aplikacji spoza Google, które uzyskują dostęp do kont Google za pomocą loginu i hasła (czyli podstawowej autoryzacji).

To ta sama zmiana, którą Google wprowadziło już w 2022 roku dla większości zwykłych kont. Tym razem zmiana dotyczy również kont Google Workspace.

Zmiana ta wpłynie na Ciebie, jeśli korzystasz z TaxMachine do wysyłania wiadomości e-mail przez GMail, używając swojego hasła do GMaila.
Ta metoda jest uznawana za niebezpieczną i nie będzie już działać na żadnym koncie Google od 14 maja 2025.

Zmiana ta NIE wpłynie na Ciebie, jeśli korzystasz z TaxMachine do wysyłania wiadomości e-mail przez GMail z wykorzystaniem haseł aplikacji.

Choć od dawna zalecamy korzystanie z haseł aplikacji zamiast zwykłego hasła do GMaila, niektórzy użytkownicy wybierali funkcję „dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji”, ponieważ była ona prostsza do skonfigurowania.

Podsumowując:

  • Jeśli jeszcze nie masz włączonej weryfikacji dwuetapowej (tzw. 2FA), musisz ją włączyć. (Hasła aplikacji działają tylko na kontach z włączoną 2FA.)
    Po włączeniu będziesz musiał potwierdzać każde logowanie za pomocą powiadomienia na już zalogowanym urządzeniu, fizycznego klucza bezpieczeństwa, kodu z aplikacji weryfikacyjnej, połączenia telefonicznego/SMS lub kodu zapasowego.

  • (Opcjonalnie) Wyłącz funkcję „dostęp dla mniej bezpiecznych aplikacji” w ustawieniach konta Google.

  • Utwórz hasło aplikacji specjalnie dla TaxMachine. Hasło aplikacji to 16-cyfrowy losowy kod, który pozwala aplikacji na dostęp do Twojego konta Google.

  • Zasadniczo możesz używać hasła aplikacji zamiast głównego hasła do GMaila. Najczęściej wystarczy wprowadzić je raz (dla każdej aplikacji), więc nie musisz go zapamiętywać. W każdej chwili możesz wygenerować nowe lub dodatkowe hasło aplikacji.

 


🔐 Jak wygenerować hasło aplikacji dla GMaila do wykorzystania w TaxMachine

Wymagania wstępne: Twoje konto Google musi mieć włączoną weryfikację dwuetapową (2FA) — bez tego nie da się tworzyć haseł aplikacji.

✅ Krok 1: Włącz weryfikację dwuetapową (jeśli jeszcze nie masz)

  1. Zaloguj się na swoje konto Google: https://myaccount.google.com

  2. Przejdź do Bezpieczeństwo (menu po lewej).

  3. W sekcji Logowanie się w Google kliknij Weryfikacja dwuetapowa.

  4. Kliknij Rozpocznij i przejdź przez proces konfiguracji (potrzebny będzie telefon lub aplikacja do uwierzytelniania).


🔑 Krok 2: Wygeneruj hasło aplikacji

  1. Po włączeniu 2FA wróć do strony konta Google: https://myaccount.google.com

  2. Z menu po lewej wybierz Bezpieczeństwo.

  3. W sekcji Logowanie się w Google kliknij Hasła aplikacji.
    (Jeśli nie widzisz tej opcji — patrz niżej.)

  4. Potwierdź tożsamość (np. podaj hasło).

  5. W polu „Wybierz aplikację” wybierz Inna (nazwa własna).

  6. Wpisz np. TaxMachine i kliknij Generuj.

  7. Skopiuj wygenerowane 16-cyfrowe hasło i wklej je w ustawieniach programu TaxMachine zamiast hasła do GMaila.


❗ Nie widzisz opcji „Hasła aplikacji”?
Możesz wejść bezpośrednio pod ten adres:
https://myaccount.google.com/apppasswords
Pamiętaj, że musisz mieć włączoną weryfikację dwuetapową (2FA), aby ta strona zadziałała.

 

Aktualizacja z 23 kwietnia 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
23 kwiecień 2025
Poprawiono: 23 kwiecień 2025
Odsłony: 112

Ostatnie aktualizacje związane są głównie z ulepszeniami w obszarze Kreatora PIT, dodano zautomatyzowane odliczanie straty z lat poprzednich. Program odszukuje zeznania roczne PIT-36 i PIT-36L z lat poprzednich i tworzy listę strat i ich odliczeń, następnie na podstawie tej listy wylicza możliwą do odliczenia stratę z lat poprzednich. 

Pod uwagę brane jest zawsze najnowsze, najpóźniej utworzone zeznanie za każdy rok niezależnie od statusu wysyłki (program nie wie czy nie wysłano czegoś pocztą albo nie złożono w US osobiście), dlatego funkcja ta działa prawidłowo tylko jeżeli w PIT-ach jest porządek i dostępne są wszystkie PIT-y za ostatnie 5 lat wstecz (w pewnych przypadkach również wcześniejsze mogą być potrzebne jeżeli w poprzednich latach odliczano straty jeszcze wcześniejsze). 

Kwotę do odliczenia można też wpisać ręcznie. Samo odliczenie odbywa się tylko w kwocie niezbędnej do obniżenia podatku należnego do zera, dzięki temu nadwyżki strat mogą być wykorzystane w następnych latach.

Poprawiono też drobne problemy z nowym mechanizmem odliczania wydatków na pojazdy. Przypominamy także, że nadal można korzystać ze starych mechanizmów, klawisze F4 i kolejne z menu "Narzędzia", ale jeżeli wybrano pojazd to jedyną opcją jest nowy system bo korzystanie z obydwu mechanizmów doprowadzi do zaniżenia odliczenia. Klawisz F11 wywołuje tutaj przeliczenie, ale przeliczenie jest wykonywane także automatycznie przy zapisie jeżeli nie wywołano go przez F11.

Aktualizacja z 13 kwietnia 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
13 kwiecień 2025
Poprawiono: 13 kwiecień 2025
Odsłony: 106

Dzisiejsza aktualizacja przynosi nowe wersje następujących e-deklaracji:

  • VAT-8(12),
  • VAT-9M(11),
  • VAT-10(7),
  • VAT-11(7).

Aktualizacja z 12 kwietnia 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
12 kwiecień 2025
Poprawiono: 12 kwiecień 2025
Odsłony: 163

Głównym ulepszeniem w aktualizacji z 12 kwietnia 2025 jest dodanie zautomatyzowanego rozliczania odliczeń VAT i kosztów związanych z pojazdami. Do już wcześniej dostępnej listy pojazdów związanych z prowadzeniem ewidencji przebiegu dodano szereg nowych opcji dotyczących poziomu odliczania VAT i kosztów dla pojazdów. Poniżej pokazano przykładową listę pojazdów i okno edycji pojazdu.

W oknie edycji pojazdu zdefiniowano częściowe odliczenia dla wpisanego do EŚT samochodu osobowego bez VAT-1 i bez VAT-26, procent odliczenia amortyzacji i innych wydatków limitowanych względem maksymalnej ceny 150 000 zł wyliczono automatycznie.

 

Następnie dla tak zdefiniowanego pojazu podczas księgowania zakupu pozostałych wydatków program automatycznie wyliczył częściowe odliczenie. Pola związane z pojazdem są widoczne tylko jeżeli zdefiniowano chociaż jeden pojazd. Dla firm które nie posiadają zdefiniowanych pojazdów pola nie są widoczne.

Odliczenie leasingu, program zastosował współczynnik odliczenia wg wartości samochodu w limicie 150 000 zł.

Odliczenie amortyzacji działa tak samo, tylko nie ma VAT.

Samo odliczenie częściowe wykonywane jest automatycznie podczas zapisu dokumentu, można też wywołać tą operację naciskając klawisz F11. Ctrl + F11 powoduje cofnięcie częściowego odliczania. Cofnięcie następuje także jeżeli wprowadzimy zmianę w kwotach VAT, wówczas VAT nieodliczany jest kasowany i można ponownie wpisać inną kwotę i ponownie zastosować częściowe odliczenie.

 Księgowania na liście dokumentów, pokazane są procenty odliczenia oraz kwoty pierwotne:

TaxMachine w wersji 64-bitowej

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
11 marzec 2025
Poprawiono: 11 marzec 2025
Odsłony: 226

Najważniejszą zmianą w ostatniej aktualizacji jest wprowadzenie 64-bitowej wersji TaxMachine. Ta wersja programu rozwiązuje problemy związane z ograniczonym rozmiarem przestrzeni adresowej aplikacji 32-bitowych. Problemy te, komunikaty typu "Out of memory" i inne związane z brakiem pamięci, występowały w dużych instalacjach, przede wszystkim w biurach rachunkowych dla dużych baz danych. Wersja 64-bitowa rozwiązuje te problemy definitywnie. 

Wersja 64-bitowa jest instalowana tylko w 64-bitowych systemach Windows, prosimy o przejście na taki system użytkowników którzy nadal korzystają ze starych instalacji 32-bitowych. Windows 11 występuje tylko w wersji 64-bitowej.

Oprócz problemów z dostępną dla programu pamięcią zastosowanie wersji 64-bitowej powinno umożliwić uruchamianie TaxMachine na komputerach z procesorami ARM, Windows 11 dla ARM oraz na komputerach Apple w wirtualnej maszynie Windows. Emulacja instrukcji 32-bitowych na tych procesorach nie jest pełna i z tego powodu 32-bitowy program TaxMachine nie działał prawidłowo. TaxMachine 64-bitowy powinien już działać, aczkolwiek nie testowaliśmy tego, oficjalnie nadal wymagany jest procesor Intel lub AMD.

Najnowszy instalator tworzy na systemie 64-bitowym dwie ikonki na pulpicie i w menu start. Ikona "TaxMachine" prowadzi do programu 64-bitowego, natomiast druga "TaxMachine wersja 32-bitowa" umożliwia uruchamianie wersji 32-bitowej. Docelowo w Windows 64-bitowym instalowana będzie tylko wersji 64-bitowa, ale obecnie nadal dostępna jest także wersja 32-bitowa na wypadek problemów z wersją 64-bitową. Program w wersji 64-bitowej został dobrze przetestowany, ale taka gruntowna zmiana architektury zawsze wprowadza ryzyko występowania problemów z tym związanych, w takim przypadku można stosować wersję 32-bitową. Prosimy o zgłaszanie ewentualnych problemów z wersją 64-bitową.

W przypadku samodzielnego wcześniejszego utworzenia dodatkowych ikon prowadzących do programu, w tym z podanym katalogiem roboczym, przejście na wersję 64-bitową będzie wymagało wprowadzenia zmiany, należy wskazać w nich program "tm64.exe" zamiast "tmxp.exe". Instalator nie może tego zrobić automatycznie.

Na systemie Windows 32-bitowym instalowana jest tylko wersja 32-bitowa programu.

Pozostałe najważniejsze ostatnio wprowadzone zmiany:

  • w pełnej księgowości dodano wyróżniki kont pochodzące ze schematu JPK_KR_PD który będzie obowiązywał od przyszłego roku,
  • dodano IFT-1(17),
  • dodano IFT-2(11).

Zmiany związane z wprowadzeniem ewidencji płatności

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
13 luty 2025
Poprawiono: 19 luty 2025
Odsłony: 253

Ostatnie aktualizacje przyniosły spore zmiany w zakresie przypisywania płatności do dokumentów księgowych dla KPiR oraz dla ryczałtu. Doszły też powiązane z tą zmianą opcje księgowania PIT kasowego oraz wyliczania różnic kursowych.

Nowe płatności

Dostępna do niedawna jedyna opcja pozwalała na oznaczenie tylko faktu opłacenia i podania jednej kwoty płatności, dostępna była też opcja wskazania waluty płatności i kwoty w walucie.

Ostatnie aktualizacje wprowadzają bardziej zaawansowane rozwiązanie, płatności do dokumentów księgowych wprowadza się obecnie pod węzłem "Płatności" w "Ewidencje księgowe". Wprowadzanie płatności odbywa się w sposób podobny do księgowania dokumentów, podaje się datę, typ dokumentu, walutę, kontrahenta, numer dokumentu, wartość płatności. Przypisuje się także płatność do zaksięgowanych wcześniej dokumentów, okno ma wbudowaną wyszukiwarkę nieopłaconych księgowań. 

Przykładowa płatność jest pokazana poniżej:

Płatności przypisane do księgowania są też widoczne w oknie księgowania:

Jak wrócić do poprzedniego oznaczania płatności?

Nowy system płatności księgowych całkowicie zastępuje poprzednie opcje w oknie księgowania. Istnieją jednak opcje, które pozwalają na wyłączenie nowego systemu i przywrócenie starych elementów. Można to zrobić poziomie konfiguracji programu:

lub na poziomie firmy, jest tutaj też pole włączające nowe płatności w tym podmiocie w przypadku ich wyłączenia w opcjach programu:

Raporty związane z płatnościami

Uzupełnieniem nowego systemu jest nowy ulepszony raport "Płatności", w którym pokazany jest status płatności dla dokumentów zaksiegowanych w podanym okresie, widać też tutaj status "PIT kasowy".

Innym przydatnym elementem są opcje filtrowania dla dokumentów księgowych, w tym po statusie "Faktura PIT kasowy" i "Płatność PIT kasowy", ta druga opcja dotyczy automatycznie ksiegowanych płatności w trybie PIT kasowego.

Aktualizacje z 2025-01-27

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
27 styczeń 2025
Poprawiono: 27 styczeń 2025
Odsłony: 232

Najważniejsze zmiany wprowadzone w ostatnim czasie to:

  • w wersji profesjonalnej i dla biur rachunkowych ulepszono system autoryzacji dostępu, dodano możliwość definiowania roli wymaganej dla dostępu do firm i do właścicieli,
  • w wersji dla biur rachunkowych dodano opcję planowania, wysyłania powiadomień i wykonywania podwyżek,
  • w wersji dla biur rachunkowych w widoku firm, lat i miesięcy podatkowych dodano pola z ilością księgowań, w tym także średnią ilością księgowań dla firm i lat,
  • w wersji dla biur rachunkowych ulepszono obsługę własnych szablonów e-mail, do tej pory wymagane było zdefiniowanie własnego katalogu z szablonami, obecnie własne szablony można umieszczać w katalogu szablonów predefiniowanych, ułatwia to tworzenie szablonów bowiem nie trzeba się przejmować prawidłowością ścieżek do dołączanych plików .CSS lub .JS, wystarczy skopiować predefiniowany szablon i wprowadzić własne zmiany, szablon pojawi się w oknie edycji biura rachunkowego,
  • w wersji dla biur rachunkowych do listy szablonów w oknie edycji biura rachunkowego dodano wybór szablonu dla wiadomości z podwyżką,
  • w wersji dla biur rachunkowych dodano możliwość samodzielnego wstawiania do wiadomości e-mail odnośników do dowolnych plików udostępnianych przez TMWeb, jest to przydatne w przypadku dodawania dodatkowych załączników przed wysyłką wiadomości lub w razie konieczności zmiany treści załącznika,
  • w wersji dla biur rachunkowych zwiększono rozmiar dokumentów udostępnianych przez TMWeb do 1 GB,
  • ulepszono mechanizm jednorazowej aktualizacji pozycji księgowych o pola wymagane w wersji dla biur rachunkowych, zdarzało się zapętlenie tej aktualizacji w przypadku baz zawierających drobne nieścisłości strukturalne.

Promocja na ulepszenia licencji

Przypominamy o promocji na ulepszenie licencji, wpisując kod rabatowy 3J4V8TLM naliczony zostanie rabat 50%. Kod jest ważny do końca stycznia 2025 i dotyczy wszystkich rodzajów ulepszeń.

Aktualizacje z 3 stycznia 2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
03 styczeń 2025
Poprawiono: 03 styczeń 2025
Odsłony: 410

Ostatnie zmiany to głównie:

  • dodano nową wersję VAT-R(18), 
  • dodano PCC-3(4) i PCC-3/A(4),
  • poprawiono generowanie plików KEDU z wakacjami składkowymi, w niektórych przypadkach plik mógł nie być zgodny ze schematem,
  • dodano automatyczne wyliczanie najnowszych wersji zeznań PIT-28, PIT-36 i PIT-36L na podstawie ewidencji księgowych,

 

Zaktualizowano także stare druki płacowe, listy płac zbiorcze i indywidualne, prosimy jednak użytkowników nadal korzystających z tych starych formularzy o przechodzenie na nowy system płacowy (choć trudno nadal nazywać go nowym, 3 lata temu wprowadzony). Jest to ostatnia aktualizacja starych formularzy list płac. 

Promocja na ulepszenia licencji

Nowy system płacowy jest dostępny tylko w wersji Pro, dlatego dla wszystkich użytkowników sporządzających stare listy płac w niższych wersjach programu przygotowaliśmy specjalną ofertę na ulepszenie licencji, wpisując kod rabatowy 3J4V8TLM naliczony zostanie rabat 50%. Kod jest ważny do końca stycznia 2025 i dotyczy wszystkich rodzajów ulepszeń, nie tylko do wersji Pro. Więcej informacji o zamawianiu ulepszeń.

Program PITy 2024/2025

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
03 styczeń 2025
Poprawiono: 03 styczeń 2025
Odsłony: 830

31 grudnia udostępniono nową wersję programu TaxMachine PITy 2024/2025. Zaktualizowano wszystkie zeznania PIT na najnowsze wersje obowiązujące za 2024 rok. Wprowadzono zmiany do Kreatora PIT związane ze zmianami w uldze na dzieci.

Program PITy 2024/2025 jest darmowy, oprócz zeznań PIT dostępne są także PITy płatnicze, w tym:

  • PIT-11(29),
  • PIT-4R(13),
  • PIT-2(9),
  • PIT-2A(8),
  • PIT-R(22),
  • PIT-8AR(14),
  • PIT-8C(12).

Aktualności grudzień 2024

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
29 grudzień 2024
Poprawiono: 29 grudzień 2024
Odsłony: 257

Aktualizacja z 28 grudnia 2024 obejmuje:

  • nowe wzory zeznań rocznych PIT za rok 2024, w tym:
    • nowy schemat e-deklaracji 2-0 dla PIT-37(30), sam druk nie zmienił się,
    • nowy schemat e-deklaracji 3-0 dla PIT-36(31), sam druk nie zmienił się,
    • nowy schemat e-deklaracji 2-0 dla PIT-28(26), sam druk nie zmienił się,
    • nowy schemat e-deklaracji 2-0 dla PIT-36L(20), sam druk nie zmienił się,
    • nowy PIT-38 w wersji 17,
    • nowy schemat e-deklaracji 2-0 dla PIT-39(12), sam druk nie zmienił się,
    • nowy schemat e-deklaracji 2-0 dla DSF-1(2), sam druk nie zmienił się,
    • PIT-16A(13) i PIT-OP(3) bez zmian,
    • nowy załącznik PIT/O(29),
    • PIT/B(21), druk bez zmian, nowy schemat 2-0,
    • PIT/BR(7) bez zmian, 
    • PIT/M(10) bez zmian, 
    • PIT/ZG(8) bez zmian, 
    • PIT-2K(9) bez zmian, 
    • PIT/IP(5) bez zmian,
  • nowe wzory deklaracji płatniczych:
    • PIT-11(29), druk bez zmian, nowy schemat 4-0,
    • PIT-4R(13) bez zmian,
    • PIT-2(9) bez zmian,
    • PIT-2A(8) bez zmian,
    • nowy PIT-R(22),
    • nowy PIT-8AR(14),
    • nowy PIT-8C(12)
  • dodano opcję autoryzacji, definiowanie głównego administratora, definiowanie użytkowników z przypisywaniem ról, definiowanie własnych ról, opcja dostępna jest tylko w wersji profesjonalnej i w wersji dla biur, niższe wersje nie posiadają mechanizów autoryzacyjnych,
  • dodano filtrowanie dokumentów księgowych wg symbolu waluty,
  • wprowadzono nowe stawki podatkowe, składkowe, wynagrodzeniowe na nowy rok 2025, brakuje jeszcze kwoty przeciętnego wynagrodzenia za VI kwartał 2024, program nie liczy więc jeszcze składki zdrowotnej od ryczałtu na przyszły rok, pamiętajmy o tym korzystając z kalkulatora form opodatkowania,
  • ulepszono kopiowanie pozycji list płac między miesiącami, dodano opcję pomijania dodanych już pracowników oraz opcję aktualizacji danych pracownika z kartoteki,
  • zaktualizowano Kreator PIT, obsługuje on już zeznania za rok 2024.

Aktualizacje listopadowe

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
19 listopad 2024
Poprawiono: 22 listopad 2024
Odsłony: 325

Ostatnie aktualizacje to głównie:

  • Dodano obsługę wakacji składkowych dla ubezpieczonych z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Począwszy od składki za grudzień 2024 możliwe jest zaznaczenie opcji wakacji, program generuje wówczas dwie pozycje RCA dla właściciela, jedną ze zwykłym kodem ubezpieczenia dla składki zdrowotnej (i chorobowej jeżeli wakacje dla niej nie przysługują) oraz drugą, z cyfrą "4" na końcu, w której wykazywane są składki społeczne finansowane z budżetu państwa.
  • Wstępnie przygotowano obsługę logowania do programu, definiowania użytkowników i ich ról, funkcja będzie udostępniona w tym miesiącu po dokładniejszym przetestowaniu. Funkcja ta jest powiązana z definiowaniem użytkowników dla klientów biura rachunkowego. Konta umożliwią pobieranie przez klientów dokumentów bezpośrednio z serwera biura przez interfejs webowy zamiast wysyłania ich jako załączniki w wiadomościach. Odciąży to bazy danych biur i ich konta pocztowe, załączniki będą wysyłane jako linki do plików na serwerze biura.
  • Konta klientów umożliwią także realizację przesyłania dokumentów do księgowania przez interfejs webowy. Jest to powiązane z zapowiedzianą wcześniej opcją zautomatyzowanego księgowania dokumentów z użyciem LLM, będzie to lepszym rozwiązaniem niż pobieranie dokumentów z załączników wiadomości pocztowych wysyłanych do biura. Opcja księgowania z użyciem LLM będzie udostępniona po wdrożeniu tej funkcji.
  • Ulepszono eksport danych do ZUS KEDU dla przypadku pracowników czy zleceniobiorców nie podlegających pod ZUS, pozycje bez podanego kodu ubezpieczenia są pomijane przy tworzeniu deklaracji ZUS.
  • Ulepszono mechanizmy sprawdzania zmian w bazie danych wprowadzonych na innych stanowiskach, sprawdzanie odbywa się w osobnym wątku w tle z użyciem osobnego połączenia. Dzięki temu blokady wprowadzane przez transakcje wykonywane na innych stanowiskach będą miały mniejszy wpływ na pracę na reszcie stanowisk.
  • Eksport deklaracji dla składki ZUS właściciela w JDG połączono z eksportem danych z systemu płacowego. Dotychczas aby wyeksportować połączone dane z płac i składek ZUS właściciela eksport musiał odbywać się spod listy list płac lub listy rachunków do zleceń/dzieł. Obecnie w takim przypadku eksport taki można wywoływać z okna edycji składki ZUS właściciela, składki płacowe zostaną automatycznie dołączone to pliku KEDU. Opcja ta działa tylko dla właścicieli z jednym udziałem w jednej firmie, dla właścicieli z większą ilością udziałów nadal należy eksportować ZUS KEDU spod płac lub zleceń.
  • W oknie konfiguracji programu dodano nową zakładkę do konfiguracji interfejsu webowego do TaxMachine, jego wersja robocza to TMWeb. Zakładka ta umożliwi generowanie plików konfiguracyjnych dla procesu TMWeb gdy zostanie on udostępniony. Pierwsza jego wersja będzie udostępniona wraz z funkcją wysyłki załączników w postaci linków w wiadomościach o której pisano wyżej. TMWeb będzie dostępny tylko w wersji TaxMachine dla biur rachunkowych i będzie wymagał stosowania bazy MariaDB/MySQL, nie będzie działał na SQLite.
  • Dodano nowy wzór pełnomocnictwa do ZUS PEL(2).

Aktualizacja z 05 października 2024

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
05 październik 2024
Poprawiono: 05 październik 2024
Odsłony: 353

Dzisiejsza aktualizacja obejmuje wiele usprawnień wprowadzonych w ciągu ostatniego miesiąca, najważniejsze ulepszenia to:

  • ulepszono okno edycji pozycji listy płac, poprawiono przeliczanie wynagrodzenia w przypadku zatrudnienia w części miesiąca,
  • w głównym oknie programu dodano podgląd niektórych dokumentów, dotyczy to wszystkich dokumentów których drukowanie odbywa się przez szablon html, w tym faktur, dokumentów magazynowych, rachunków do zleceń,
  • do rachunku zlecenia dodano możliwość wpisywania potrąceń,
  • ulepszono szablon wydruku listy płac.

Aktualizacja z 16 sierpnia 2024

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
16 sierpień 2024
Poprawiono: 21 sierpień 2024
Odsłony: 431

Globalne opcje dla bazy danych

Dodano nowe opcje programu zapisywane w głównej bazie danych, mają one zastosowanie na wszystkich stanowiskach korzystających z danej bazy. Obecnie dotyczą one głównie obsługi poczty przychodzącej oraz ustawień związanych z API OpenAI (GPT), pojawiła się też opcja automatycznego zamieniania małych liter na wielkie w symbolu dokumentu księgowego w oknie księgowania. Zwracamy uwagę na opcje związane z filtrowaniem poczty przychodzącej, warto zastosować tutaj filtr po liczbie miesięcy od daty nadania, duża ilość wiadomości z załącznikami może spowodować gwałtowny wzrost rozmiaru bazy danych.

Usunięto problemy z tworzeniem kopii dużych baz danych

Dla dużych baz danych o rozmiarze ponad 2 GB mogły występować problemy podczas tworzenia kopii, pojawiał się komunikat o braku pamięci. Problem ten już nie występuje.

Zwiększone wymagania jeżeli chodzi o parametr max_allowed_packed dla MariaDB, kontrola tego parametru

Nowe funkcje związane z odbiorem wiadomości przychodzących często z załącznikami o dużych rozmiarach powodują konieczność zwiększenia parametru max_allowed_packet dla MariaDB/MySQL. Dla aktualnej wersji MariaDB domyślnie jest to 16 MB, wartość taka jest wystarczająca do zapisu typowych załączników generowanych przez program, ale dla odbioru program wymaga minimum 64MB. Jeżeli parametr ten będzie niższy to odbiór poczty nie będzie działał. 

Program sprawdza wartość tego parametru, w oknie globalnych ustawień programu dla bazy pojawi się stosowny komunikat jeżeli jest o za niski po zaznaczeniu opcji odbioru wiadomości. Wysyłka wiadomości nie będzie działać dla parametru o wartości niższej niż 16MB, korzystających z MySQL gdzie domyślna wartość może być niższa prosimy o zwiększenie tego parametru. 

Omawiane opcje dotyczą obecnie tylko wersji dla biur rachunkowych, w niższych wersjach nie ma tych funkcji, wysyłka pojedynczych wiadomości działa bez problemu bowiem nie są one zapisywane do bazy danych.

Zmiana wartości parametru odbywa się poprzez edycję pliku my.ini, zalecamy rozmiar 200M, po zmianie należy zrestartować serwer:

Aktualną wartość parametru można sprawdzić w tabeli GLOBAL_VARIABLES:

Odbieranie załączników z wiadomości przychodzących od klientów biur rachunkowych

Aktualizacja z 16 sierpnia 2024 to także spore zmiany związane z przygotowaniem programu do przetwarzania dokumentów źródłowych, głównie chodzi o zautomatyzowane przetwarzanie faktur. Obecnie funkcje te będą dostępne tylko w wersji programu dla biur rachunkowych. 

W tym zakresie dodano już możliwość odbierania wiadomości od klientów biura, głównie chodzi o przetwarzanie przesyłanych tą drogą dokumentów elektronicznych w postaci plików PDF lub plików graficznych. Program automatycznie przypisuje odebrane wiadomości na podstawie adresu lub nazwy nadawcy, ewentualnie także po adresie odbiorców dla wiadomości przesyłanych przez podmioty trzecie. Dla wszystkich wiadomości, w tym także wysłanych przez biuro pod "Wiadomości wysłane", dostępny jest podgląd treści i załączników, widać to na poniższym zrzucie. Dodano także podgląd załączników w oknie edycji wiadomości.

Dla wiadomości odebranych dostępne są opcje wydruku wszystkich załączników, zapisania ich do wskazanego katalogu, przypisania do klienta wg adresu nadawcy, nazwy nadawcy, adresu odbiorcy lub przypisania ręcznego jeżeli wiadomości nie da się przypisać na podstawie tych danych. Jest też opcja dodawania adresów do filtra tak by niechciane wiadomości nie przeszkadzały w pracy. Wiadomości z przypisanym klientem pojawia się dodatkowo w wiadomościach odebranych pod tym klientem (firmą).

Opcje związane z kwalifikowaniem wiadomości jako zawierające lub nie zawierające (księgowych) dokumentów źródłowych pozwala na wykluczenie wiadomości niezawierających tego typu dokumentów z dalszego przetwarzania. Opcja kopiowania do dokumentów źródłowych klienta nie jest jeszcze zaimplementowana, będzie to dodane w najbliższych dniach. Po dodaniu tej opcji dokumenty księgowe pojawią się pod węzłem "Dokumenty źródłowe" pod klientem (firmą).

Włączenie odbierania wiadomości od klientów odbywa się w kilku krokach:

1. Wskazanie foldera poczty przychodzącej IMAP w oknie edycji firmy - biura rachunkowego, oraz włączenie odbierania poczty dla tego konta.

2. Włączenie odbierania poczty przychodzącej w nowych globalnych opcjach zapisywanych na poziomie bazy danych.

3. Włączenie odbierania poczty przychodzącej na jednym lub większej liczbie stanowisk korzystających z bazy danych.

Uwaga! 

Działające w tle funkcje związane z wysyłką i odbiorem wiadomości działają tylko z serwerem MariaDB lub MySQL, nie są one dostępne dla baz SQLite ze względu na jego ograniczenia. Biura rachunkowe korzystające z SQLite powinny przenieść bazę danych na MariaDB nawet dla instalacji jednostanowiskowych.

Automatyzacja księgowania faktur z użyciem sztucznej inteligencji (OpenAI, GPT-4O) - funkcja dostępna na ten moment tylko w wersji BETA

Po przepisaniu załączników do dokumentów źródłowych klienta lub ręcznym dodaniu plików do programu możliwe będzie automatyczne rozpoznawanie faktur z użyciem sztucznej inteligencji, obecnie program korzysta z modelu GPT-4O lub GPT-4O-MINI od OpenAI. Rezultaty są bardzo dobre, szczególnie dla GPT-4O (ta funkcja nie jest jeszcze udostępniona w publicznej wersji). 

Będzie to rozwiązanie kosztowo konkurencyjne, rozpoznanie jednej faktury kosztuje dla modelu GPT-4O około 2 grosze.

Odpowiedź z danymi faktury od OpenAI, zastosowano model GPT-4O:

Tak rozpoznane faktury będą podlegały automatycznemu księgowaniu.

Aktualizacje z połowy kwietnia 2024

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
17 kwiecień 2024
Poprawiono: 23 kwiecień 2024
Odsłony: 667

Ostatnie aktualizacje są związane głównie z poniższymi ulepszeniami:

  • w Kreatorze PIT, dodano podgląd wysokości zaliczek na liście dochodów,



  • w listach płac dodano sprawdzanie unikalności nazw składników płacowych i potrąceń, powtórzenia mogły prowadzić do problemów z wydrukiem listy,



  • okno edycji opłaconych składek ZUS i ich lista zostały uzupełnione o kwoty dopłat i zwrotów składek w ramach kwietniowego rozliczenia rocznego, dopłaty wykazane w tym miejscu są automatycznie odliczane od dochodu lub przychodu przy wyliczaniu zaliczek za maj, ale kwoty te nie są automatycznie uwzględniane w zeznaniach rocznych PIT-36L i PIT-28,




  • zeznanie PIT-36L dostało podpola pod polem składek zdrowotnych odliczanych od dochodu, możliwe jest wykazywanie w nich dopłaty lub zwrotu składek zdrowotnych z rozliczenia rocznego w 2023, kwoty te są doliczane odpowiednio do kosztów lub przychodów z działalności gospodarczej w odpowiednich polach PIT-36L.

 

Zmiana domyślnego sposobu drukowania raportów HTML

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
05 marzec 2024
Poprawiono: 05 marzec 2024
Odsłony: 680

Aktualizacje wydawane w ciągu ostatniego miesiąca zawierają wiele drobnych poprawek i ulepszeń. Jedną z ważniejszych zmian z dzisiejszej aktualizacji jest domyślne włączenie podglądu raportów HTML (w tym faktur) bezpośrednio w wbudowanej przeglądarce zamiast wstępnego drukowania pliku PDF i podglądu tego pliku, wcześniej było to opcjonalne. Poprzednia metoda nie działała prawidłowo na wszystkich drukarkach i była wolniejsza. Druk przez PDF nadal jest możliwy z okna bezpośredniego podglądu w przeglądarce po kliknięciu "Drukuj".

Jedyna sprawa, na którą zwracamy uwagę, to jest kwestia nagłówka i stopki przy drukowaniu bezpośrednim lub podglądzie wydruku w przeglądarce. Program nie ma kontroli nad tym elementem wydruku w takim przypadku, aby wyłączyć domyślny nagłówek i stopkę należy wejść w podgląd wydruku, kliknąć "Więcej ustawień" i odznaczyć opcję "Nagłówki i stopki". Po tej zmianie nie będzie już na wydrukach bezpośrednich daty wydruku, tytułu dokumentu HTML i jego adresu.

 Inne zmiany to:

  • w wersji dla biur rachunkowych dodano kalkulator form opodatkowania,
  • dodano wszystkie objaśnienia do formularzy PIT rocznych,
  • poprawiono drobne problemy w kreatorze PIT,
  • poprawiono problem z generowaniem faktur biura w wersji dla biur rachunkowych, nie działała opcja "Metoda kasowa",
  • w wersji dla biur rachunkowych rozbudowano narzędzie masowej zmiany cen za usługi księgowe, obecnie dostępne są wszystkie najważniejsze pola cenowe,
  • wprowadzono wiele innych poprawek.

Wyłączono też opcję drukowania faktur przez szablony XLSX, nie zawierały one wszystkich ostatnio wprowadzanych zmian związanych z KSeF (e-faktury). Obecnie faktury zawsze drukowane są z użyciem szablonów HTML. Istnieje możliwość dostosowywania szablonów do własnych potrzeb, jest to opisane tutaj.

Nowy CIT-8(33)

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
04 luty 2024
Poprawiono: 06 luty 2024
Odsłony: 810

Dzisiejsza aktualizacja to głównie nowy CIT-8(33) wraz z załącznikami CIT/O(19), CIT/D(8), CIT/M(2).

Inne zmiany:

  • poprawiono drobne problemy w wydruku faktur,
  • skorygowano działanie Kreatora PIT w zakresie odliczeń na PIT/O,
  • dodano objaśnienia do PIT-37,
  • dodano najnowszą wersję schematu e-deklaracji dla PIT-4R(12),
  • ulepszono wydruk faktur dla przypadku gdy w adresie brakuje pewnych elementów, np. miejscowości.

Aktualizacja z 2024-01-12

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
12 styczeń 2024
Poprawiono: 12 styczeń 2024
Odsłony: 849

Ostanie zmiany w programie związane były głównie z:

  1. Wprowadzono nowe stawki podatkowe i składkowe za rok 2024 - nadal brakuje stawek zdrowotnego od ryczałtu, nie znamy jeszcze kwoty przeciętnego wynagrodzenia za 4 kwartał 2023.
  2. Dodano objaśnienia do zeznań PIT za 2023 rok, brakuje jeszcze objaśnień do PIT-37, PIT/O i PIT/D, MF nie opublikowało tych dokumentów do dzisiaj.
  3. Zaktualizowano schemat dla PIT-36L(20) do wersji 1-1E, wysyłka tej e-deklaracji powinna działać prawidłowo.
  4. Dodano nową wersję VAT-R(17).
  5. Dodano drukowanie indeksu oraz symboli PKWiU, PKOB, CN, GTIN do szablonu faktury w html. Drukowanie indeksu dla faktur drukowanych w programie można wyłączyć w oknie edycji firmy, zakładka "Faktury", nie da się jednak wyłączyć dla faktur wysłanych lub pobranych z KSeF zawierających pozycje indeksu.
  6. Zwiększono maksymalną precyzję dla cen jednostkowych towarów i usług w fakturach, obecnie ceny można określać z precyzją do 8 miejsc po przecinku. Jest to zgodne z maksymalną precyzją określoną w schemacie e-faktury FA(2).
  7. Dodano drukowanie numeru KSeF i kodu QR dla faktur wysłanych i pobranych z KSeF. 
    Obecny wzór kodu QR nie obejmuje zmian planowanych w związku z projektem nowego Rozporządzenie Ministra Finansów w sprawie korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur, obecnie ten projekt jest w fazie konsultacji od 27 listopada 2023 i nie wiadomo czy w ogóle wejdzie w życie. 
    Zmiany przewidziane w tym rozporządzeniu dotyczą głównie:
    - wprowadzenia certyfikatu generowanego przez MF dla każdego podatnika, 
    - autoryzacji w systemie KSeF tym certyfikatem zamiast tokenem,
    - nowy wzór kodu QR zawierający rozszerzone dane podpisane tym certyfikatem. 

Wprowadzono także znaczne zmiany w schemacie bazy danych, w związku z tym pierwsze uruchomienie programu po aktualizacji bazy danych może trwać dłużej niż zwykle. Dla instalacji wielostanowiskowych i dużych baz zaleca się przeprowadzenie aktualizacji bazy i pierwsze uruchomienie programu na serwerze.

Jednocześnie zalecamy, aby użytkownicy dużych instalacji przenieśli bazy danych na najnowszą wersję MariaDB. Różnica wydajności między starym MySQL a aktualną wersją MariaDB może być nawet 10-cio krotna.

Nowe zeznania PIT za 2023 rok w programie TaxMachie i TaxMachine PITy 2023/2024

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
14 grudzień 2023
Poprawiono: 27 grudzień 2023
Odsłony: 1255

Nowe e-deklaracje PIT za 2023 rok

Zaktualizowano zeznania PIT za rok 2023, w tym dodano najnowsze wersje:

  • PIT-37(30),
  • PIT-36(31),
  • PIT-28(26),
  • PIT-36L(16),
  • PIT-38(16) i PIT-39(12) pozostają bez zmian w tym roku, zaktualizowano ich schematy e-deklaracji do najnowszej wersji.

Dodano nowe wersje załączników do zeznań PIT za 2023:

  • PIT/O(28),
  • PIT-D(31),
  • PIT/B(21),
  • PIT/BR(7),
  • PIT/M(10),
  • PIT/ZG(8),
  • PIT/IP(5),
  • PIT/DS(6), PIT-2K(9) pozostają bez zmian w tym roku, zaktualizowano ich schematy e-deklaracji do najnowszej wersji,
  • nie ma już załączników PIT/WZ i PIT/WZR, kwoty związane z ulgą na złe długi wpisuje się bezpośrednio w odpowiednich polach głównego formularza zaznania PIT.

Wszystkie wymienione zeznania mają już dodane schematy dla e-deklaracji, ich wysyłka będzie jednak możliwa dopiero po ich wdrożeniu po stronie MF, czyli zapewne dopiero w styczniu lub lutym 2024.

Dodano nowe wersje e-deklaracji płatniczych:

  • PIT-4R(13),
  • PIT-8AR(13).

Pozostałe e-deklaracje i formularze płatnicze pozostają bez zmian, sprawdzono i zaktualizowano schematy tam gdzie była taka potrzeba. Mowa tu o:

  • PIT-11(29),
  • PIT-2(9),
  • PIT-2A(8),
  • PIT-R(21),
  • PIT-8C(11), 
  • IFT-1(16).

Zaktualizowano Kreator PIT, obsługuje on już najnowsze zeznania i załączniki. Wprowadzono w kreatorze zmiany wynikające z np:

  • usunięcia dochodów najmu z PIT-36(31), PIT-ZG(8), PIT/M(10),
  • usunięciem niektórych rodzajów darowizn z PIT/O(28).

Dla nowych wzorów PIT-36(31), PIT-28(26) i PIT-36L(16) zaktualizowano automatyczne wyliczanie na podstawie ewidencji podatkowych (dotyczy tylko programu TaxMachine).

Informacje na temat pozyskiwania tokenów do systemu KSeF i ogólnie na temat autoryzacji

TaxMachine w celu uzyskania dostępu do systemu KSeF stosuje tylko autoryzację opartą na tokenach, w związku z pytaniami związanymi z tokenami i autoryzacją w KSeF informujemy, że kwestie te są opisane na stronach MF:

  • https://www.podatki.gov.pl/ksef/baza-wiedzy-ksef/uprawnienia-ksef/
  • https://www.podatki.gov.pl/ksef/pytania-i-odpowiedzi-ksef/

Ulepszenia w zakresie REGON, przeliczania walut i PITy roczne

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
07 grudzień 2023
Poprawiono: 08 grudzień 2023
Odsłony: 805

Ostatnie ulepszenia:

1. Przeniesiono bazę firm pobranych z serwisu REGON (GUS, webserwis BIR1) do głównej bazy danych. Pozycje z firmami w bazie lokalnej regon.db są automatycznie przenoszone podczas pierwszego uruchomienia po aktualizacji programu, nie ma konieczności wykonywania jakichkolwiek dodatkowych czynności dla instalacji jednostanowiskowych. 

W przypadku instalacji wielostanowiskowych przeniesienie danych z regon.db odbędzie się tylko po pierwszym uruchomieniu na pierwszym stanowisku, jeżeli wpisy firm z REGON mają być także przeniesione z innych stanowisk (połączone w wpisami już przeniesionymi) to należy to ręcznie wywołać z pokazanej poniżej pozycji wstążki w głównym oknie programu:

Od dzisiaj lista firm REGON jest wspólna dla wszystkich stanowisk korzystających z jednej bazy danych.

2. Dodano automatyczną aktualizację pozycji REGON podczas księgowania, sprawdzenie jest wykonywane automatycznie w tle po wyborze firmy i nie ma wpływu na wydajność księgowania dokumentów nawet w przypadku gdy serwis REGON nie działa sprawnie.

3. W oknie księgowania dokumentów dla KPiR i dla ryczałtu przeniesiono pola związane z walutą na pierwszą główną zakładkę, poniższe zrzuty pokazują o jaką zmianę chodzi. Przypominamy, że w oknie tym działają przyciski Page Down i Page Up do przeskakiwania między grupami, zmiana ta nie powinna wpłynąć negatywnie na tempo pracy.

Oprócz wartości brutto w walucie program zapamiętuje także kwoty netto i VAT, będzie to używane po planowanym dodaniu rozliczeń (płatności) i liczeniu różnic kursowych. Dodatkowo przeliczanie z waluty prawidłowo działa także w przypadku dokumentów bez VAT.

4. Dodawane są już zeznania i informacje roczne za 2023, w najbliższym czasie wszystkie e-deklaracje PIT za 2023 będą zaktualizowane, w tym także nowy PIT-4R, PIT-8AR oraz roczne zaznania PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38 i PIT-39.

Problem z logo na fakturach po przejściu na szablon html

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
20 listopad 2023
Poprawiono: 20 listopad 2023
Odsłony: 780

Użytkownicy korzystający z możliwości umieszczenia logo na fakturach mogą spotkać się z problemem zbyt dużej wysokości grafiki na wydruku. Domyślnie grafika jest skalowana na pełną szerokość strony i wysokość wynikającą z proporcji grafiki, aby to zmienić należy edytować logo i ustawić prawidłową szerokość, jest to opisane na:

https://pomoc.taxmachine.pl/dodawanie-logo-do-faktury.html

 

Przebiegi do celów VAT, ulepszenia e-Faktur (KSeF) i inne zmiany

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
03 listopad 2023
Poprawiono: 13 listopad 2023
Odsłony: 878

Najważniejsze zmiany wprowadzone w ostatnich aktualizacjach to:

  1. Dodano ewidencję przebiegów samochodów do celów VAT. Ewidencja ta jest prowadzona w celu pełnego odliczenia VAT oraz pełnego uwzględnienia kosztów od samochodów osobowych używanych wyłącznie do celów firmowych. Ta funkcja nie jest dostępna w wersji "standard" programu, wymagana jest minimum wersja rozszerzona.
  2. Zmieniono domyślny sposób wydruków faktur, obecnie program korzysta z nowego systemu opartego na szablonach HTML, opcjonalnie w konfiguracji programu można przywrócić wydruk oparty na szablonach XLSX.
  3. Dodano obsługę języków innych niż polski w szablonach HTML dla faktur, obecnie jedynym dodatkowym językiem zawartym w tym szablonie jest język angielski.
  4. Dodano możliwość podawania nazw jednostek miary, form płatności, produktów w językach innych niż polski, nazwy w innych językach są używane podczas wydruku faktur w tych językach (obecnie tylko język angielski jest w pełni obsługiwany).
  5. Poprawiono drobne problemy w obsłudze KSeF związane z autoryzacją tokenem w przypadku podania numeru NIP podmiotu z kreskami czy spacjami w oknie edycji firmy/innego podmiotu lub w danych sprzedawcy na fakturze.
  6. Dodano okno podglądu e-faktur pobranych z KSeF, można sprawdzić podstawowe parametry nagłówka e-faktury, treść nagłówka i treść samej e-faktury. Okno to będzie w najbliższym czasie uzupełniane o dodatkowe elementy, w tym opcje księgowania e-faktur oraz podgląd wizualny.
  7. Wprowadzono drobne ulepszenia w oknie edycji dokumentów księgowych w zakresie kursów walut, zmiany te są związane z opracowywanym obecnie systemem ewidencji płatności i przeliczaniem różnic kursowych.
  8. Wprowadzono ulepszenia w zakresie wykrywania duplikatów w ewidencjach księgowych, obecnie program wykrywa duplikaty także dla dokumentów nie oznaczonych w typie VAT jako "Faktura VAT".
  9. Dodano formularz NIP-2(15).
  10. Dodano lepszą obsługę aktualizacji komponentu WebView2 (Microsoft Edge) przeprowadzanej przez system Windows w czasie pracy programu. TaxMachine będzie informował o wykonanej przez system aktualizacji i konieczności ponownego uruchomienia programu w celu dalszego korzystania z wydruków "przez szablony HTML" oraz innych funkcji opartych na przeglądarce Edge, np. mapy w oknie edycji przebiegów do celów VAT, podgląd wpisu w REGON, dokumentacja online w programie PITy i inne.
  11. W oknie księgowania dokumentów zmieniono sposób wyznaczania domyślnej daty nowego dokumentu, obecnie wpisywana jest data ostatnio wprowadzonego dokumentu, dzięki temu rzadziej trzeba poprawiać datę podczas wprowadzania ułożonych po dacie dokumentów przy dodawaniu przez kopiowanie z poprzedniego dokumentu dla danego kontrahenta.

e-faktury w TaxMachine

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
27 wrzesień 2023
Poprawiono: 27 wrzesień 2023
Odsłony: 1101

Ostatnie aktualizacje w przeważającej części są związane z obsługą e-fakturowania przez system KSeF. Obecna implementacja posiada najważniejsze elementy, w tym wysyłkę e-faktur, ale służy głównie do testowania i przygotowania się do przejścia na e-fakturowanie. Prezentowane rozwiązania będą podlegały dalszemu intensywnemu rozwojowi w ciągu najbliższych miesięcy. Obecnie brakuje głównie:

  • wizualnego podglądu i drukowania pobranych z systemu KSeF e-faktur,
  • automatycznego księgowania pobranych z systemu KSeF e-faktur.

Ulepszone mają być też mechanizmy wysyłki i pobierania w kierunku pełnego działania w tle.

Tokeny autoryzacyjne

Dodano możliwość wpisywania tokenów autoryzacyjnych do systemu e-Faktur (KSeF) plus opcje weryfikacji poprawności tokenu. Tokeny służą do autoryzowania operacji wysyłania i odbierania e-faktur, dzięki nim TaxMachine może wykonywać te operacje w systemie KSeF w kontekście firmy.

Obecnie można podawać tokeny dla wszystkich trzech wersji API KSeF, w tym dla wersji testowej i demo, token dla wersji produkcyjnej musi być wpisany przed oficjalnym przejściem firmy na e-fakturowanie. Obecnie domyślnym środowiskiem jest wersja "DEMO", czyli system przedprodukcyjny. Wydaje się, że jest on najlepszą opcją do testowania wysyłki i pobierania e-faktur przed obowiązkowym przejściem na e-faktury z 1 lipca 2024 lub 1 stycznia 2025. System DEMO działa identycznie jak system produkcyjny jeżeli chodzi o autoryzację dostępu do systemu.

W większych biurach rachunkowych zaleca się by tokeny do wersji produkcyjnej klientów biura były już wpisywane, ich zebranie dla wielu podmiotów może zająć sporo czasu, nie trzeba z tym czekać do lipca przyszłego roku, dzięki temu biuro będzie mogło pobierać e-faktury klienta już od 1 lipca 2024.

Tokeny generuje się poprzez odpowiednią aplikację ministerialną, tutaj są linki do aplikacji webowej MF dla trzech odmian API:

  • https://ksef.mf.gov.pl/web/
  • https://ksef-demo.mf.gov.pl/web/
  • https://ksef-test.mf.gov.pl/web/

Każda wersja API to inny token dostępowy, nie są one wymienne. Minimalne uprawnienia dla tokenów to wysyłanie i pobieranie e-faktur, uprawnienia dotyczące definiowania i zmiany uprawnień nie są wymagane dla TaxMachine.

Wysyłka e-faktur

Wysyłka wystawionych e-faktur sprzedaży odbywa się z poziomu faktury z poziomu zakładki kontekstowej "e-Faktura". Docelowo będzie też dodana opcja wysyłki masowej zaznaczonych faktur. Okno edycji faktury zawiera też opcję weryfikacji dokumentu e-faktury na zgodność ze schematem, opcja ta działa w identyczny sposób jak dla e-deklaracji czy JPK. Przycisk "Twórz" służy do wygenerowania e-faktury przez wysyłką, korzystanie z niego nie jest obowiązkowe bowiem program zawsze generuje e-fakturę przed wysyłką.

Pobieranie e-faktur

e-Faktury pobiera się pod węzłem "e-Faktury" pod firmą, kliknięcie "Pobierz wszystkie" rozpocznie pobieranie wszystkich e-faktur, w tym faktur sprzedaży, faktur zakupowych, faktur w których firma jest oznaczona jako podmiot trzeci i podmiot upoważniony. Docelowo planowane jest wprowadzenie automatycznego pobierania wszystkich e-faktur w tle tak by lista była zawsze aktualna bez wykonywania jakichkolwiek dodatkowych czynności.

Nowy system wydruku faktur

Od dłuższego czasu w programie dostępna jest opcja drukowania faktur generowanych z szablonu HTML, opcja te jest domyślnie wyłączona, planujemy jej włączenie na początku przyszłego miesiąca. Ta metoda generowania wydruku jest już stosowana dla dokumentów kasowych, dokumentów DW, rachunków do zleceń i raportów REGON (tylko wersja dla biur). Zalecamy jej włączenie już teraz także dla faktur ze względu na lepszą wydajność oraz obsługę wszystkich ostatnio dodanych pól związanych z KSeF. 

Jedynym przeciwwskazaniem jest stosowanie własnych szablonów w XLSX i faktury w wersji angielskiej, oficjalny szablon "faktura_1.html" jest dostępny tylko po polsku obecnie. Podobnie jak dla szablonów XLSX możliwe jest jednak definiowanie własnych szablonów.

Poniżej widać podgląd wydruku faktury z użyciem nowego systemu, dodatkowo zaznaczono w tym przypadku opcję "Podgląd raportów HTML w przeglądarce", wówczas podgląd nie dotyczy gotowego już pliku PDF wygenerowanego przez WebView2 z HTML ale samego pliku HTML.

Ulepszona obsługa logo na fakturach

Z nowym szablonem dla faktur związane są ulepszenia w zakresie definiowania znaków graficznych używanych w nagłówkach faktur, dodano opcje dotyczące dostosowania pozycji i rozmiaru logo na fakturach drukowanych przez przeglądarkę WebView2.

Ulepszenia w zakresie wspomagania Programu Płatnika

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
21 sierpień 2023
Poprawiono: 21 sierpień 2023
Odsłony: 838

Ostatnia aktualizacja głównie związana jest z dalszym wprowadzaniem obsługi e-fakturowania (system KSeF). Program TaxMachine od razu będzie obsługiwał najnowszą wersję schematu e-faktury FA(2) która będzie obowiązywała od 1 września 2023.

Dodatkowo w wersji dla biur ulepszono obsługę Programu Płatnika:

  • podczas wyboru płatnika TaxMachine nie korzysta już z polskich znaków które mogły być przechwytywane przez inne zainstalowane programy,
  • podczas wskazywania z Płatniku pliku KEDU do importu TaxMachine wkleja całą ścieżkę jednorazowo, omijamy tutaj problem z możliwym zakłócaniem wprowadzania tych danych przez inny działający w tle program,
  • przed otwarciem płatnika TaxMachine zawsze wykonuje pełną synchronizację płatników z bazą Programu Płatnika, nie trzeba już pamiętać o przeprowadzeniu synchronizacji w oknie Asystenta Płatnika po dodaniu lub usunięciu płatnika w PP.

Innym ulepszeniem w wersji dla biur jest możliwość oznaczenia firmy (klienta) jako zarchiwizowanego, taka firma nie jest potem widoczna na liście firm i w oknie fakturowania, widoczność zarchiwizowanych podmiotów można przełączyć w opcjach programu w oknie konfiguracji na zakładce "Widok". Opcja ta jest przydatna do ukrycia nieobsługiwanych już podmiotów, jednocześnie w razie potrzeby można do tego podmiotu wrócić po włączeniu widoczności zarchiwizowanych podmiotów.

Zmiany związane z wprowadzaniem KSeF

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
13 lipiec 2023
Poprawiono: 13 lipiec 2023
Odsłony: 1143

Ostatnie zmiany w programie są głównie związane z wprowadzaniem obsługi e-fakturowania, okno edycji faktury otrzymuje dodatkowe elementy związane ze strukturą KSeF FA(2). W najbliższym czasie wdrażanie KSeF będzie kontynuowane.

Okno edycji faktury zostało także lekko przeprojektowane w celu zwiększenia czytelności, połączono część zakładek, przyciski związane z obsługą edycji podmiotów zostały przeniesione na wstążkę.

Dodatkowo wprowadzono ulepszenia związane z wydajnością, okna edycyjne dla faktur, pełnej księgowości powinny szybciej się otwierać. Wprowadzono też różne inne pomniejsze usprawnienia w zakresie ksiąg rachunkowych.

Rozliczanie składek zdrowotnych c.d.

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
09 maj 2023
Poprawiono: 09 maj 2023
Odsłony: 896

Dzisiejsza aktualizacja przyniosła ulepszenia w zakresie rozliczeń rocznych składek zdrowotnych, "jednomiesięczne lata składkowe" powinny już roliczać się prawidłowo.

W oknie edycji dodano także opcję rozliczania nadpłat składek na kolejne składki, dotyczy to głównie przypadków nadpłat powstałych w wyniku zwolnień chorobowych właścicieli, dzięki tej funkcji nie trzeba pamiętać o potrącaniu nadpłat w przelewach na kolejne składki.

Rozliczenia roczne składek zdrowotnych

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
03 maj 2023
Poprawiono: 03 maj 2023
Odsłony: 1415

Najważniejszą zmianą jest dodanie funkcji tworzenia rozliczeń rocznych składek na ubezpieczenie zdrowotne i związana z tym obsługa pliku KEDU ZUS w najnowszej wersji 5.5. 

Funkcja rozliczeń rocznych jest dostępna w oknie edycji składki ZUS właściciela, rozliczenie to jest sporządzane razem ze składką za kwiecień. W większości przypadków rozliczenie automatycznie sporządzane przez program nie wymaga wprowadzania korekt, ale na ten moment funkcja ta posiada pewne ograniczenia:

  • TaxMachine nie potrafi obecnie sporządzać rocznych rozliczeń zdrowotnego w przypadku występowania fenomenu określanego przez ZUS jako "jednomiesięczny rok składkowy". W przypadku przejścia ze skali podatkowej na podatek liniowy lub odwrotnie na początku kolejnego roku kalendarzowego deklaracja roczna nie będzie sporządzona prawidłowo, należy wprowadzić ręczne poprawki po zaimportowaniu pliku KEDU do Płatnika. Ograniczenie to będzie usunięte w najbliższym czasie. 
    Ograniczenie to nie powinno obowiązywać w przypadku przejścia z ryczałtu na skalę lub liniówkę, wówczas składka za styczeń 2023 będzie wykazana do zwrotu w osobnej formie opodatkowania tak jak na poniższym ekranie, przejście na skalę z ryczałtu od stycznia 2023, składka ze skali jest tu do zwrotu.

  • Program stara się wykrywać i stosować zmiany formy opodatkowania roku 2022 z ryczałtu lub podatku liniowego na skalę (chodzi o zmianę deklarowaną w rocznym zeznaniu PIT, wykrywanie tego przejścia oparte jest na analizie złożonych i niezłożonych PITów), ale w pewnych przypadkach może to nie zadziałać, prosimy sprawdzać poprawność obliczeń w takich przypadkach, przy takich przejściach również mogą występować "jednomiesięczne lata składkowe".
  • Okres podlegania pod zdrowotne od danej formy opodatkowania jest wyznaczany na podstawie faktu wyliczenia składek za dany miesiąc. Jeżeli nie wszystkie składki były wyliczane w programie to należy ręcznie skorygować liczbę miesięcy składkowych. Dotyczy to także składki za styczeń 2022, jej brak spowoduje, że liczba miesięcy składkowych będzie zaniżona.
  • Dochód używany do wyznaczania podstawy zdrowotnego może różnić się od dochodu wyznaczanego na potrzeby podatku dochodowego, pamiętajmy o ewentualnych korektach, w oknie edycji dokumentu księgowego można wyłączać uwzględnianie go przy wyliczaniu dochodu do zdrowotnego.

  • Program Płatnika zawiera kartotekę składek zdrowotnych i potrafi na podstawie tych danych sporządzić rozliczenie roczne, tak więc w razie wątpliwości można też korzystać w funkcji wyliczania podstaw, składek należnych i składki rocznej bezpośrednio w DRA lub RCA, wystarczy wówczas tylko podać kwotę dochodu lub przychodu jeżeli zmieniła się ona względem kwoty podanej w deklaracji z ostatniego miesiąca składkowego.
  • Aktualna wersja Programu Płatnika zawiera błąd polegający na niewczytywaniu pozycji "Forma opodatkowania: ryczałt" z pliku KEDU, pole to należy zaznaczyć ręcznie po imporcie pliku sporządzonego w TaxMachine jeżeli rozliczenie zawiera pozycje związane z ryczałtem, brak zaznaczenia tego pola spowoduje wystąpienie licznych błędów weryfikacji.

Dodatkowo w związku z rozliczeniami rocznymi zdrowotnego w wersji programu TaxMachine dla biur rachunkowych dodano nową funkcję do okna Asystenta Płatnika służącą do resetowania kartotek płatników i wymuszenia w ten sposób pełnej aktualizacji kartotek.

Program Płatnika może pobierać dane do kartotek zdrowotnego z dużym opóźnieniem, aby to przyspieszyć warto skorzystać z tej funkcji. Brak danych o składkach zdrowotnych w kartotekach płatników powoduje, że sporządzanie rozliczeń rocznych nie jest możliwe, pojawiają się błędy podczas weryfikacji DRA lub RCA.

Po użyciu tej opcji należy skorzystać z automatu aktualizacyjnego aby ponownie pobrać kartoteki wszystkich płatników.

Ulepszenia w zakresie rocznych zeznań PIT

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
15 kwiecień 2023
Poprawiono: 15 kwiecień 2023
Odsłony: 866

W Kreatorze PIT dodano możliwość tworzenia PIT-36 na podstawie danych z ewidencji ryczałtowej. Pozwala to na sporządzenie zeznania PIT-36 bez tworzenia ewidencji KPiR w celu sprawdzenia opłacalności przejścia na skalę podatkową lub gdy sporządzenie ewidencji odbędzie się w późniejszym terminie.

W wersji dla biur rachunkowych dodano szereg nowych opcji filtrowania dla klientów głównie z myślą o ułatwieniu zarządzania procesem sporządzania rocznych zeznań podatkowych. Część z tych opcji dotyczy tylko jednoosobowych działalności gospodarczych, w tym filtrowanie po fakcie sporządzenia i wysłania rocznego zeznania PIT oraz faktycznej formy opodatkowania stosowanej w roku bieżącym i poprzednim - program sprawdza to pod właścicielem dla JDG, dla spółek osobowych nie tego typu filtry nie działają. 

Filtry te są dosyć wymagające jeżeli chodzi o złożoność obliczeniową  (głównie chodzi o filtrowanie po zeznaniach), ich zastosowanie może chwilę zająć, zalecamy nie korzystanie z nich przy wolnych zdalnych połączeniach z bazą danych z dużą ilością klientów, zalecane także jest wstępne odfiltrowanie klientów po "Aktualny klient". Filtry dotyczące statusu "wysłania" zeznania uznają PIT za wysłany jeżeli ma status wysyłki 200 lub 302.

Opcje dotyczące formy opodatkowania i ewidencji dotyczą faktycznie stosowanej w trakcie roku formy dla opodatkowania właściciela JGD lub formy ewidencji dla klienta (firmy), forma zadeklarowana w ustawieniach właściciela lub firmy nie jest brana pod uwagę.

CIT-8(32) i nowości w wersji dla biur

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
11 kwiecień 2023
Poprawiono: 11 kwiecień 2023
Odsłony: 1048

Nowe e-deklaracje

Dodano do programu TaxMachine aktualny CIT-8 w wersji 32 wraz z nowymi załącznikami, w tym CIT-8/O, CIT/WZ(3), CIT/M(1). Oprócz tego w zakresie e-deklaracji dodano wysyłkę informacji VAT-26(2).

Kolejne ulepszenia w wersji dla biur rachunkowych

Dodano funkcję podglądu podstawowych danych klientów w REGON, opcja ta jest dostępna pod skrótem CTRL + R po wskazaniu klienta i na dowolnym niższym poziomie pod klientem. Wydaje się, że głównym jej zastosowaniem będzie sprawdzanie na bieżąco czy klient się nie "zawiesił", "odwiesił" lub zakończył działalność bez poinformowania biura, ale dostępny jest szereg innych przydatnych informacji, np. kody PKD czy lista wspólników spółek cywilnych.

W oknie asystenta płatnika dostępna jest lista utworzonych w Programie Płatnika zestawów do wysłania. Docelowo będzie tu możliwość oznaczania zestawów do automatycznej wysyłki ale funkcja ta nie jest jeszcze gotowa, można oznaczać zestawy jako gotowe do wysłania ale nie ma automatu wysyłającego oznaczone zestawy.

Oznaczanie to może być już teraz przydatne, dzięki tej kolumnie wiadomo które zestawy są zatwierdzone do wysyłki, można je wskazać w kreatorze wysyłki Programu Płatnika i wysłać z użyciem istniejącego już w TaxMachine automatu wysyłkowego działającego na tym etapie.

W oknie konfiguracji płatnika dodano dodatkowe pola, w tym opcję podania symbolu płatnika wysyłającego zestawy dla klientów (ta opcja nie jest jeszcze gotowa o czym była mowa wyżej) oraz opcję włączenia automatycznego importu plików KEDU do płatnika, opcja ta domyślnie jest wyłączona, prosimy ją włączyć by korzystać z zautomatyzowanego importu wygenerowanych w TaxMachine plików ZUS KEDU do Programu Płatnika. Pamiętajmy, że do działania tej i innych funkcji automatycznie otwierających płatników w Programie Płatnika konieczne jest zsynchronizowanie bazy płatników TaxMachine z Programem Płatnika, jest to pokazane w tym temacie.

Automatyzacje Programu Płatnika i inne ulepszenia dla biur

Empty
  •  Drukuj 
  • E-mail
Szczegóły
30 marzec 2023
Poprawiono: 04 kwiecień 2023
Odsłony: 860

Najważniejsze zmiany w programie:

  1. Dodano możliwość kopiowania dokumentów na kolejny miesiąc podatkowy, podczas kopiowania program automatycznie aktualizuje datę dokumentu oraz jego numer i opis jeżeli zawiera odniesienie do miesiąca i roku, np.: numer lub opis zawierający tekst "03/2023" w marcu zostanie automatycznie zamieniony na "04/2023" w kwietniu, funkcja ta jest dostępna w menu "Narzędzia" na zakładce kontekstowej dla dokumentów księgowych.
  2. Dodano możliwość drukowania dowodu wewnętrznego z zaksięgowanych dokumentów księgowych, należy wskazać księgowania i wybrać opcję drukowania DW z menu "Narzędzia" na zakładce kontekstowej dla dokumentów księgowych. 
  3. W wersji programu TaxMachine dla biur rachunkowych dodano funkcje automatyzujące Program Płatnika, w tym:
    • automatyzację wysyłki zestawów,
    • automatyzację pobierania aktualizacji danych płatników,
    • funkcję automatycznego otwierania w PP płatnika wskazanego w TaxMachine,
    • funkcję automatycznego importu zapisanych w TaxMachine plików KEDU do właściwego płatnika w Programie Płatnika,
  1. W wersji programu dla biur rachunkowych dodano funkcję automatycznego księgowania faktur biura w dokumentach klientów, funkcja ta jest dostępna w menu "Narzędzia" na zakładce kontekstowej dla dokumentów księgowych.

System automatyzacji Programu Płatnika w wersji dla biur rachunkowych będzie udoskonalany w najbliższym czasie, planowane jest jeszcze dodanie funkcji zarządzania zautomatyzowaną wysyłką zestawów. Razem z istniejącymi jest automatami pozwoli to na zaoszczędzenie na tego typu mechanicznych powtarzalnych czynnościach sporej ilości roboczogodzin. 

Więcej na temat systemu automatyzacji Płatnika można dowiedzieć się w pomocy do programu TaxMachine w dziale opisującym funkcje dostępne w wersji dla biur rachunkowych.

W związku z pytaniami informujemy, że nowy CIT-8(32) będzie dostępny w przyszłym tygodniu, termin wysyłki tej e-deklaracji w tym roku to koniec czerwca.

 

Więcej artykułów…

  1. Ulepszenia Kreatora PIT
  2. Kreator PIT w TaxMachine
  3. Zdrowotne właścicieli za styczeń 2023
  4. Kreator PIT w programie TaxMachine PITy 2023/2024
Strona 1 z 9
  • start
  • poprz.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • nast.
  • koniec
  1. Start
  2. Aktualności

Kontakt

E-mail: biuro@taxmachine.pl
E-mail: sklep@taxmachine.pl
E-mail: pomoc@taxmachine.pl

Telefon: 793 844 724

TaxMachine 3

Program księgowy TaxMachine 3 to doskonała aplikacja do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, ryczałtu, ewidencji VAT, środków trwałych, list płac, ewidencji przebiegu pojazdów.

TaxMachine PITy

TaxMachine PITy 2024/2025 to najlepszy darmowy program do sporządzania i wysyłania przez internet deklaracji rocznych PIT. Jest on całkiem darmowy dla wszystkich, w tym także w zastosowaniach komercyjnych.

Bootstrap is a front-end framework of Twitter, Inc. Code licensed under MIT License. Font Awesome font licensed under SIL OFL 1.1.