W związku z ostatnimi aktualizacjami systemów Windows 10 i Windows 11 (w tym podczas przejścia z Windows 10 na Windows 11) u części użytkowników TaxMachine mogą pojawiać się problemy z działaniem podpisu elektronicznego.

Sytuacja ta nie wynika z działania samego programu TaxMachine. Najczęściej jest efektem zmian wprowadzanych przez aktualizacje Windows, które potrafią naruszyć powiązanie klucza prywatnego z właściwym certyfikatem.

Jeśli podczas próby podpisania deklaracji lub innego dokumentu pojawi się komunikat:

„Określono nieprawidłowy typ dostawcy”

to zalecamy wykonać następujące kroki:

  1. Usunąć problematyczny certyfikat z magazynu systemowego Windows — konkretnie z magazynu „Osobisty”.

  2. Ponownie dodać / zarejestrować certyfikat w systemie, korzystając z oprogramowania dostarczonego przez wystawcę podpisu elektronicznego (np. aplikacji do obsługi czytnika, narzędzi PKI itp.).

Jeżeli wykonanie powyższych czynności sprawia trudność lub problem nadal występuje, najlepiej skontaktować się bezpośrednio z dostawcą podpisu elektronicznego, który może udzielić szczegółowej pomocy.

 Zobacz też:

https://pomoc.taxmachine.pl/problem-podpisywanie-certyfikat.html

https://pomoc.taxmachine.pl/podpis-kwalifikowany-konfig.html