0114-KDIP4-2.4012.646.2026.2.MC

Interpretacja indywidualna2026-09-30Dyrektor Krajowej Informacji SkarbowejAktualna

Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży przez spółdzielnię mieszkaniową działki niezabudowanej na rzecz gminy.

Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

30 lipca 2026 r. wpłynął Państwa wniosek z 30 lipca 2026 r. o wydanie interpretacji indywidualnej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółdzielnia Mieszkaniowa jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych i jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT.

Spółdzielnia Mieszkaniowa Lokatorsko Własnościowa „(...)” w (...) jest współwłaścicielem Nieruchomości nr 4 przy ul. (...) w (...), rok budowy i oddania do użytku 1959 r.

Nabycie nastąpiło po 2007 r. w wyniku wyodrębniania się lokali i przeniesienia własności lokali na członków spółdzielni.

Na części wspólne nieruchomości składa się działka o numerze 1 i 2, dla których jest prowadzona księga wieczysta (...).

Gmina Miasto (...) złożyła ofertę nabycia przedmiotowej działki o powierzchni 0,258 ha nr 2 za łączną cenę wynikającą z operatu szacunkowego (...) zł w związku z tym, iż nieruchomość została wybudowana w 1959 roku i wymaga bardzo dużych nakładów na remont.

Współwłaściciele nieruchomości podjęli decyzję o przekazaniu środków otrzymanych od Gminy na zagospodarowanie terenu, tj. przeniesienie altany śmietnikowej, budowę nowego ogrodzenia, wykonanie nowego wjazdu na posesję z uwagi na fakt iż działka, którą nabędzie Gmina na dzień dzisiejszy stanowi wjazd na posesję.

Nieruchomość w całości stanowi zasoby mieszkaniowe Spółdzielni. Spółdzielnia posiada nowy plan zagospodarowania terenu. W nieruchomości przy ul. (...) w (...) znajdują się tylko lokale mieszkalne.

Przedmiotem sprzedaży będzie działka o nr 2 przy ul. (...) w (...).

Na działce będącej przedmiotem sprzedaży znajduje się tylko altana śmietnikowa o lekkiej przenośnej konstrukcji przynależna do budynku (...) w (...). Altanka śmietnikowa najprawdopodobniej została postawiona na utwardzonym gruncie w momencie oddania budynku do użytku to jest w 1959 r.

Zabudowania działki nie stanowią budynku/budowli w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t. j. Dz. U. z 2025 r., poz. 418 ze zm.). Na działce przeznaczonej do sprzedaży nie ma zasiedlonych budynków.

Pierwotnie działka miała nr 3 była działką zabudowaną. Na działce nr 3 jest posadowiony budynek mieszkalny dwupiętrowy z facjatami podpiwniczony wraz ze schronem wybudowany w 1959 r.

Na podstawie aktu notarialnego Repertorium A Nr (...) z 30 grudnia 1993 r. nastąpiło nieodpłatne przekazanie prawa wieczystego użytkowania i własności nieruchomości na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej „(...)” w (...) wraz z mieszkańcami.

W związku z tym, że nieruchomość była przekazana aktem notarialnym od (...) kombinatu budowlanego nie znaleziono żadnego dokumentu potwierdzającego rozliczenie podatku VAT.

Na podstawie decyzji wydanej w 2023 r. przez Urząd Miasta (...)a został zatwierdzony projekt podziału nieruchomości przy ul. (...) w (...) i działka o nr 3 o pow. 0,1574 ha została podzielona na dwie działki.

Jest to działka nr 1 o pow. 0,1316 ha zabudowana budynkiem mieszkalnym pozostająca w zasobie Spółdzielni oraz działka 2 o pow. 0,0258 ha niezabudowana, która jest przeznaczona do sprzedaży.

12 lipca 2024 r. Miasto wydało zaświadczenie o podziale ww. działki.

Przez cały okres posiadania nieruchomość nr 2 (której sprzedaż jest przedmiotem zapytania) była i jest wykorzystywana dla potrzeb korzystania z lokali i części wspólnych, tj. znajduje się na niej chodnik, altana śmietnikowa, wjazd na posesję.

Przez wszystkie lata użytkowania nieruchomości, tj. od 1959 roku były sukcesywnie wykonywane remonty wynikające ze zużycia budynku, takie jak wymiana połaci dachowej oraz ocieplenie jednej ściany, wymiana okien itp. W 2017 roku zostało zlikwidowane ogrzewanie piecowe i budynek został podłączony do miejskiej sieci ciepłowniczej. Od momentu oddania obiektów do użytkowania po poniesieniu tych nakładów do momentu sprzedaży upłynęły co najmniej 2 lata. Wydatki nie były ponoszone przez inny podmiot. Były finansowane z funduszu remontowego nieruchomości i zasilane kredytem bankowym. Budynek pozostaje na działce 1, która nie jest przeznaczona do sprzedaży.

W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w przeznaczeniu podstawowym lub uzupełniającym nie dopuszcza się jakiejkolwiek zabudowy na działce będącej przedmiotem sprzedaży.

Gmina planuje aby na działce będącej przedmiotem sprzedaży powstał ciąg pieszojezdny.

Dodatkowo Spółdzielnia wskazuje, że wniosek był już wcześniej składany przez Spółdzielnię, jednak w zakresie podatku VAT pozostawiono go bez rozpatrzenia. Nowy wniosek został uzupełniony o braki merytoryczne, których zabrakło w poprzednim wniosku.

Pytanie

Czy Spółdzielnia na skutek odkupienia przez Gminę Miasto (...) działki nr 2 będzie zobowiązana odprowadzić podatek VAT?

Państwa stanowisko w sprawie

Spółdzielnia na skutek odkupienia przez Gminę Miasto (...) przedmiotowej działki nr 2 nie będzie zobowiązana do odprowadzenia podatku VAT.

Ocena stanowiska

Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.

Uzasadnienie interpretacji indywidualnej

Zgodnie z art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2026 r. poz. 1263), zwanej dalej „ustawą”:

Opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług podlegają odpłatna dostawa towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju.

W myśl art. 7 ust. 1 ustawy:

Przez dostawę towarów, o której mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1, rozumie się przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel (…).

Na podstawie art. 2 pkt 6 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o towarach – rozumie się przez to rzeczy oraz ich części, a także wszelkie postacie energii.

Zgodnie z art. 2 pkt 22 ustawy:

Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o sprzedaży - rozumie się przez to odpłatną dostawę towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium kraju, eksport towarów oraz wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.

Zatem w oparciu o definicję zawartą w art. 2 pkt 6 ustawy, należy przyjąć, że zbycie nieruchomości gruntowych (działek) traktowane jest jako czynność odpłatnej dostawy towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy.

Należy też zauważyć, że dostawa towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy, rozumiana jest przez ustawodawcę, jako przeniesienie prawa do rozporządzania towarami jak właściciel. W określeniu „jak właściciel” zawiera się możliwość uznania za dostawę owego faktycznego przeniesienia władztwa nad rzeczą. W rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług „dostawa” oznacza wszelkiego rodzaju rozporządzanie towarem (sprzedaż, zamiana, darowizna, nieodpłatne przekazanie, przeniesienie własności w formie wkładu niepieniężnego).

Zatem grunty spełniają definicję towaru wynikającą z art. 2 pkt 6 ustawy, a ich sprzedaż jest traktowana jako czynność odpłatnej dostawy towarów na terytorium kraju.

Jednak nie każda czynność stanowiąca dostawę towarów, w rozumieniu art. 7 ustawy o podatku od towarów i usług podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Aby dana czynność była opodatkowana tym podatkiem musi być wykonana przez podmiot, który w związku z jej wykonaniem jest podatnikiem podatku od towarów i usług.

Pojęcia „podatnik” i „działalność gospodarcza”, na potrzeby podatku od towarów i usług, zostały określone w art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy.

Stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy:

Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.

Zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy:

Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Określony w ustawie zakres opodatkowania podatkiem od towarów i usług wskazuje, że do tego, aby faktycznie zaistniało opodatkowanie danej czynności konieczne jest, aby czynność podlegającą opodatkowaniu wykonał podmiot, który dla tej właśnie czynności będzie działał jako podatnik. Definicja działalności gospodarczej, zawarta w ustawie, ma charakter uniwersalny, pozwalający na objęcie pojęciem „podatnik” tych wszystkich podmiotów, które prowadzą określoną działalność, występując w profesjonalnym obrocie gospodarczym. Ponadto, działalność gospodarczą stanowi wykorzystywanie towarów w sposób ciągły dla celów zarobkowych.

Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy w związku ze sprzedaż działki nr 2 na rzecz Gminy Miasta (...) będą Państwo zobowiązani odprowadzić podatek VAT z tytułu tej transakcji.

W odniesieniu do Państwa wątpliwości wskazać należy, że w świetle powyższych przepisów, dostawa towarów będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wyłącznie wówczas, gdy dokonywana będzie przez podmiot mający status podatnika, a dodatkowo działającego w takim charakterze w odniesieniu do danej transakcji. Istotnym dla określenia, że w odniesieniu do konkretnej dostawy mamy do czynienia z podatnikiem podatku VAT jest stwierdzenie, że prowadzi on działalność gospodarczą w rozumieniu przepisów ustawy.

Z opisu spawy wynika, że są Państwo zarejestrowani jako podatnik VAT czynny oraz posiadają status spółdzielni mieszkaniowej. Zatem należy uznać, że są Państwo podmiotem powołanym do prowadzenia działalności gospodarczej. Jako spółdzielnia mieszkaniowa nie posiadają Państwo majątku, jaki można by uznać za majątek prywatny służący celom osobistym, tak jak w przypadku majątku prywatnego osób fizycznych. Wszelkie czynności, jakie podejmują Państwo w zakresie obrotu nieruchomościami, dokonywane są w sferze Państwa działalności gospodarczej.

Tym samym mając na uwadze, że są Państwo spółdzielnią mieszkaniową zarejestrowaną jako podatnik VAT czynny należy stwierdzić, że planowana sprzedaż działki nr 2 będzie dokonana w ramach prowadzonej przez Państwa działalności gospodarczej. Tym samym spełnione zostaną przesłanki do uznania Państwa za podatnika podatku, o którym mowa w art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzącego działalność gospodarczą w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.

Zatem, sprzedaż działki nr 2 na rzecz Gminy Miasta (...) będzie czynnością podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, na podstawie art. 5 ust. 1 pkt 1 ustawy, jako odpłatna dostawa towarów, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy.

Jednocześnie wskazać należy, że przepisy ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy, przewidują dla niektórych towarów i usług zwolnienie od podatku.

Zastosowanie zwolnienia od podatku, jako odstępstwo od zasady powszechności i równości opodatkowania, możliwe jest jedynie w przypadku wykonywania czynności ściśle określonych w ustawie oraz w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie jej upoważnienia.

Zakres i zasady zwolnienia od podatku od towarów i usług dostawy towarów lub świadczenia usług zostały określone m.in. w art. 43 ustawy.

I tak, w myśl art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy:

Zwalnia się od podatku dostawę terenów niezabudowanych innych niż tereny budowlane.

Powyższe oznacza, że zwolnienie przysługuje względem takiej dostawy, której przedmiotem jest grunt niezabudowany i jednocześnie o przeznaczeniu innym niż budowlane. Zatem ze zwolnienia od podatku korzystać będą dostawy gruntów o charakterze rolnym, leśnym, itp.

Na podstawie art. 2 pkt 33 ustawy:

Przez tereny budowlane rozumie się grunty przeznaczone pod zabudowę zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, a w przypadku braku takiego planu zgodnie z decyzją o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, o których mowa w przepisach o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Opodatkowane są zatem dostawy, których przedmiotem są nieruchomości gruntowe niezabudowane, będące terenami budowlanymi w rozumieniu ww. art. 2 pkt 33 ustawy, pozostałe natomiast dostawy gruntów niezabudowanych, innych niż tereny budowlane – są zwolnione od podatku.

Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2026 r. poz. 538 ze zm.), zwanej dalej ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

Kształtowanie i prowadzenie polityki przestrzennej na terenie gminy, w tym uchwalanie gminnych aktów planowania przestrzennego, z wyjątkiem morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej oraz terenów zamkniętych ustalonych przez organ inny niż minister właściwy do spraw transportu, należy do zadań własnych gminy.

Jak stanowi art. 4 ust. 1. ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

Ustalenie przeznaczenia terenu, rozmieszczenie inwestycji celu publicznego oraz określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

W myśl art. 4 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

W przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego określenie sposobów zagospodarowania i warunków zabudowy terenu następuje w drodze decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, przy czym:

1)  lokalizację inwestycji celu publicznego ustala się w drodze decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego;

2)  sposób zagospodarowania terenu i warunki zabudowy dla innych inwestycji ustala się w drodze decyzji o warunkach zabudowy.

O przeznaczeniu nieruchomości stanowią zatem akty prawa miejscowego: miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – jako źródło prawa miejscowego, a w przypadku jego braku, decyzja o warunkach zabudowy – jako akt indywidualny prawa administracyjnego.

W tym miejscu warto wyjaśnić, że stosownie do treści wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 28 marca 1996 r. w sprawie C-468/93 Gemeente Emmen – „teren budowlany” oznacza każdy nieuzbrojony lub uzbrojony teren uznany przez państwa członkowskie za teren z przeznaczeniem pod zabudowę. Zatem, także w świetle orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości, za teren budowlany uznać można jedynie taki, który regulacjami prawa krajowego został przeznaczony pod zabudowę.

W związku z powyższym, ustawa o podatku od towarów i usług nakazuje oceniać przeznaczenie określonego gruntu wyłącznie w oparciu o istniejący plan zagospodarowania przestrzennego oraz wydane decyzje o warunkach zabudowy nieruchomości.

Podkreślić należy, że analiza powołanego wyżej przepisu art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy wskazuje jednoznacznie, że zwolnienie od podatku obejmuje zbycie nieruchomości niezabudowanych (gruntów) innych niż tereny budowlane.

Z opisu sprawy wynika, że są Państwo współwłaścicielem nieruchomości nr 4 przy ul. (...) w (...). Nabycie nastąpiło po 2007 r. w wyniku wyodrębniania się lokali i przeniesienia własności lokali na członków spółdzielni. W nieruchomości przy ul. (...) w (...) znajdują się tylko lokale mieszkalne. Na części wspólne nieruchomości składają się działki o nr 1 i działka nr 2, dla których jest prowadzona księga wieczysta (...). Nieruchomość w całości stanowi zasoby mieszkaniowe Spółdzielni. Posiadają Państwo nowy plan zagospodarowania terenu.

Na podstawie decyzji wydanej w 2023 r. przez Urząd Miasta (...) został zatwierdzony projekt podziału nieruchomości przy ul. (...) w (...) i działka o nr 3 została podzielona na dwie działki. Jest to działka nr 1 zabudowana budynkiem mieszkalnym pozostająca w zasobie Spółdzielni oraz działka 2 niezabudowana, która jest przeznaczona do sprzedaży. W miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w przeznaczeniu podstawowym lub uzupełniającym nie dopuszcza się jakiejkolwiek zabudowy na działce nr 2.

Gmina Miasto (...) złożyła ofertę nabycia działki nr 2. Współwłaściciele nieruchomości podjęli decyzję o przekazaniu środków otrzymanych od Gminy na zagospodarowanie terenu, tj. przeniesienie altany śmietnikowej, budowę nowego ogrodzenia, wykonanie nowego wjazdu na posesję z uwagi na fakt iż działka, którą nabędzie Gmina na dzień dzisiejszy stanowi wjazd na posesję.

Przez cały okres posiadania nieruchomość nr 2 była i jest wykorzystywana dla potrzeb korzystania z lokali i części wspólnych, tj. znajdują się na niej chodnik, altana śmietnikowa oraz wjazd na posesję. Zabudowania działki nie stanowią budynku/budowli w rozumieniu przepisów ustawy Prawo budowlane. Na działce przeznaczonej do sprzedaży nie ma zasiedlonych budynków.

Zatem mając na uwadze przedstawione we wniosku okoliczności sprawy należy stwierdzić, że w analizowanym przypadku sprzedaż przez Państwa działki nr 2 na rzecz Gminy Miasta (...) będzie korzystała ze zwolnienia od podatku na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy. Wskazali Państwo, że w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w przeznaczeniu podstawowym lub uzupełniającym nie dopuszcza się jakiejkolwiek zabudowy na działce nr 2. Tym samym przedmiotowa działka nie stanowi terenu budowlanego w rozumieniu art. 2 pkt 33 ustawy i konsekwencji w Państwa sprawie zostanie spełniona przesłanka warunkująca zastosowanie zwolnienia podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy.

W konsekwencji, w związku ze sprzedażą działki nr 2 na rzecz Gminy Miasta (...) nie będą Państwo zobowiązani do odprowadzenia podatku VAT z tytułu tej transakcji.

Zatem Państwa stanowisko należało uznać za prawidłowe.

Dodatkowe informacje

Informacja o zakresie rozstrzygnięcia

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.

Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji

  • Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2026 r. poz. 622 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
  • Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:

1)  z zastosowaniem art. 119a;

2)  w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;

3)  z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.

·      Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:

Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.

Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację

Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz.U. z 2026 r., poz. 143 ze zm.; dalej jako „PPSA”).

Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):

·      w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo

·      w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).

Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).

Podstawa prawna dla wydania interpretacji

Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.

Rozliczaj podatki zgodnie z przepisami — w programie TaxMachine

Interpretacje pomagają zrozumieć przepisy; TaxMachine pomaga je zastosować w praktyce — prowadzi księgi, liczy podatki i generuje deklaracje, a stawki, druki i przepisy aktualizuje na bieżąco.

  • ✓ Księga przychodów i rozchodów, ryczałt oraz pełna księgowość
  • ✓ Faktury i e-faktury KSeF, JPK_V7 i JPK_KR
  • ✓ PIT, CIT, VAT i inne deklaracje + wysyłka e-Deklaracje z pobraniem UPO
  • ✓ Środki trwałe i amortyzacja, płace i ZUS
  • ✓ Automatyczne aktualizacje stawek, druków i przepisów

Źródło: System Informacji Celno-Skarbowej EUREKA (MF/KIS). Dokument urzędowy — reprodukcja dozwolona (art. 4 ustawy o prawie autorskim).

Interpretacja indywidualna chroni wyłącznie jej adresata i tylko przy zgodności stanu faktycznego z wnioskiem. Cudza interpretacja ma charakter informacyjny.