Podczas księgowania dostępne są trzy rodzaje pomocniczych arkuszy kalkulacyjnych: arkusz globalny (F5), arkusz dla dokumentu - zapisywany razem z dokumentem księgowym - (F6) oraz arkusz dla firmy (F7), zapisywany w kontekście firmy.

Ten ostatni może być bardzo przydatny podczas księgowania, można w nim zapisywać różnie ważne dane potrzebne do prawidłowego księgowania dokumentów dla firmy, przygotować formuły przeliczające np. kwoty możliwych do uwzględnienia kosztów poniesionych na utrzymanie samochodów osobowych, kwoty w PLN dla faktur walutowych itp.

Arkusz dla dokumentu księgowego może służyć np. do przeliczania kwot pozycji faktury w przypadku gdy nie wszystkie pozycje zakupowe są związane z działalnością gospodarczą.

Możliwości są nieograniczone, na poniższym filmie pokazano jak może wyglądać arkusz z listą samochodów używanych w firmie z możliwością wyliczania kwoty kosztów leasingu dla samochodu osobowego. Arkusz taki można przygotować w TaxMachine albo np. w Excelu i tylko potem wkleić do arkusza pomocniczego.